اغلب منابع و تحلیل‌گران اقتصادی جهان، سال جاری (۲۰۱۹) را سالی دشوار برای اقتصاد چین می‌دانند. به نظر می‌رسد که رشد اقتصادی چین نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند و این مسئله، صرفاً ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین نیست؛ بلکه عوامل متعددی در آن نقش ایفا می‌کنند.

به همین علت، چین تصمیم دارد در سال جاری، مردم را به مصرف بیشتر کالاهای داخلی تشویق کند تا از این طریق، کمی به اقتصاد کشور کمک شود.

اما نکته‌ی آموزنده این است که ت ترغیب مردم به استفاده از کالاهای داخلی، صرفاً با سخنرانی و نصب پلاکارد انجام نشده و فهرست‌های جدید کالاهای ممنوعه نیز، افزایش نیافته؛ بلکه ت‌گذاری‌های تشویقی متعدد در این زمینه در نظر گرفته شده است.

از جمله‌ی این ت‌ها می‌توان به تشویق کسانی که قصد جایگزینی خودروهای قدیمی‌تر خود را دارند، تشویق کسانی که لوازم خانگی جدید با استانداردهای کیفی و زیست‌محیطی خریداری می‌کنند، حمایت و تشویق کسانی که در زمینه‌ی گردشگری روستایی فعالیت می‌کنند، حمایت از فروشگاه‌ها و کسب و کارهای‌ آنلاین که به طور خاص، فروش و تحویل در شهرهای کوچک‌تر و مناطق روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند، و کمک به ارتقاء مراکز خرید و تأسیس مراکز خرید تازه و توسعه‌ی پارکینگ‌ها در مراکز خرید و ت‌های دیگری از این دست اشاره کرد.

منبع برای مطالعه بیشتر

China Briefing /

China Daily

روش جستجوی بیشتر: استفاده از کلمات کلیدیِ China Boosting Domestic Consumption


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها